Bayerische alpen

Bayerische alpen is een fictieve organisatie die niet de toon legt op toerisme, maar op de beleving van de Beierse alpen. Je voelt hier de natuur, de rust en de schoonheid tussen de ruige en avontuurlijke omgevingen. Onze missie is daarom ook om deze emoties en gevoelens te delen met de rest van de wereld.

type: Merkdesign, Mediadesign

klant: Studieopdracht

producten: Logo, Huisstijl, Website, Drukwerk

doelgroep: 20 - 49 jaar

Brand iets wat nog niet gebrand is. Dat is de case die ik kreeg om een creatief concept te maken. Ik heb gewerkt aan een brand voor de Bayerische alpen (Duitse alpen). In plaats van de focus op toerisme te leggen heb ik puur gekeken naar hoe ik de beleving kon vergroten.

Ik heb gewerkt aan een uitgebreid brandbook en hiervoor heb ik verschillende concepten uitgewerkt tot high-fidelity mockups.

Het logo symboliseert de Beierse alpen. Met gebruik van negatieve ruimte is er een berg geïllustreerd uit deze alpen (Großes Häuselhorn). Het zorgt voor een authentieke en unieke uitstraling die aansluiten bij onze merkpersoonlijkheid. De positie van het beeldmerk op het woordmerk zorgt voor een dynamische uitstraling en staat voor beleving en uitdaging.

Prijzen: 1e plaats: A Creative Odyssey